Sunday, September 12, 2010

langkah kedua...

bila aku da berkenan, aku skit2 amek tau pasal cik F. kt mana dya tnggal, dorm apa, rumah sukan apa, sebelum ni skola mana. tp aku paling confuse bab nama. aku taw jek nama dya dripd budak2 ni, aku cam x caya. nama dpan dya mcm nama laki.

"Nama dya A***L F*****N," kata salah seorang rakan sejawat aku.

"Ko bia betul. Nama dpan dya xda L kot blakang. A**A jek,"balasku.


untuk mendapatkan jawapan yg tepat lg jitu, aku membuat keputusan drastik iaitu dengar sndri dari mulut dya. berbekalkan buku dan solan fizik dripd Miss Tai(guru fizik aku), aku pown buat2 nk g tnya Cik F. hehehe. actually soalan tuh aku da taw jawapan. saja aku plan cmtu.dpt jmpa dya kan. so, sapa2 yg nk try cara aku ni dipersilakan. berkesan weyh. siyes ckp ni.


***


that time da nk cuti pertengahan tahun, bulan 5 x silap aku. seminggu sebelum cuti. 4 ari last tu la aku cadang nk menjalankan plan aku yg agak sempurna nie. dengan hati yg kering2 basah, waktu prep mlm, setengah jam sblum abes prep(9.30 mlm), aku bergerak ke kelas Cik F 4HR. dari jauh aku dpt rasa aura dya sbb aku dari dorm td da berdegup kencang. aku da plan ngan Ezzat Hafiz a.k.a Jawo suh jual nama Cik F.


"Weyh, aku ada soalan fizik xtaw r.sapa yg power kt klas ko?"kataku kepada Jawo.

"Ko pegi tanya Cik F. Aku taw dya bleh wat soalan nie. Smlm bru dya ajr aku,"kata Jawo.


Aku pown tros grak g kt dya dengan lutut yg menggigil.ahh,aku x kira.pasni nk cuti dah.bla lg nk knal ngan Cik F nie.t menyesal x sudah plak aku. first time nk usha kn.msti kena goyang.jantan mana xgoyang.kalo ramai2 laen cite.tu la kelemahan budak2 skang.bila ramai2 bukak dada, bila sorang2 kocik yo.

"Errr, kak long! Bleh ajarkan saya soalan fizik yg susah ni x?" kataku dengan muka yg nerd padahal aku da taw jawapan dya.

"Bagi saya tgok dlu eh,”dya menjawap ngan penuh ayu.

alahai,sopannya. anak sapa la ni. sementara dya belek2 soalan tuh. aku bual2 skit ngan dya. tnya duduk mana.asal kt mana. parents keja apa. adik bradik bapa owg. err, bnda ni sama mcm soalan fizik td. aku da taw tp aku wat2 tnya. budak2 laen da pndg kitowg pelik jek. x caya la tuh aku yg sopan ni tngah usha Cik F.


tngah2 best beborak,membe dya Ezah Hazimah mencelah ajak dya balek.aisehmen. potong la. kejap gle setengah jam. apsal la aku x dtg cnie dri kul 8 td. Kalo tidak, dari dya kecik pun aku rase dya cita sbb dya ni ska bercakap. xpa2. sabar paan. pelan2 kayuh. mlm esok ada lg. soalan pown x setel lg. kre ada point nk dtg cnie besok. hahaha. dya mintk nk bwk blek buku aku tuh. ok2 sok saya dtg amek.

No comments: