Thursday, June 16, 2011

maktab.maktab.maktab.

pejam celik pejam celik da abes cuti 3 mggu.xtaw la terasa kejap ke lama ke sbb nya ade je bnda best ngan x best jd.bila nk cita sal maktab, da mcm2 bnda jd kt aku.tp ada ja certain things yg memg aku ingat dan aku pasti bnda tu akan jd lg.sebagai student for sure la....

1.memg kompem2 bebudak maktab kena bangun awal sbb klas stat kul 7.45pagi.nk lagi saket bila ari isnin sbb time tu ada assembly.memg kelam kabut la.jadi, tindakan yg bagus, xyah g aasembly.hahaha(jangan ikut).



2.kelas,kelas,kelas.memang standard la sebagai budak blaja kena g klas.memg bes g klas sbb ada membe2.tp yg wat x bes ble keja x ciap, lecturer ajar boring, assignment.tp nk wat cmna.untuk menjadi guru cemerlang, kena la mula dari bawah.nk xnk kena la mengadap bnda2 nie.kalo aku first week memg akn mengantok dlm klas pepagi.huhuhu




3.ble time dpt elaun.pergh.memg syok.time tuh pk nk bli mcm2.nk itu la.nk ini la.kalo makan plak xnk kalah,msti kaw2 nye.mcm ada jamuan.jamuan pun xda cmtu.tp sebagai seorang yg ada pemikiran mahathir, aku awal2 akn bg mak aku seribu suh simpan.t abes susah.




4.td time duit banyak.ni time duit da di ujung tanduk.hahaha.amek kaw.time tu memg bnyk gle pikir.nk mkn pun berkira.so as usual, nasik bujang merupakan menu utama kepada bebudak maktab aku(agaknya la).tp aku xtaw la sbb pe.aku kalo xpat nasik bujang seminggu msti xbleh.sbb bg aku ia sgt sedap(mata ke atas, tangan ke dada).




sebenarnya banyak lagi bnda2 yg aku ingat ble kt maktab.tp suma tu xda hal sbb aku bukan sorang2 kt sana.ramai membe2 yg seangkatan ngan aku.so, susah senang kitorang sesama.kalo aku susah diowg tolong.kalo diowang susah aku plak tolong.kalo bab barang plak.kasut ke baju ke keta ke moto ke.xda hal tp yg penting jaga elok2.sharing is caring kan.so bnda2 ni lah aku kena trima ble kt maktab t.tp aku enjoy.sbb ada kengkawan la lupa masalah.untuk kawan2 aku, thanky a lot n jgn stop wat bnda2 gila.

***


p/s:kalo awek pown nk pinjam memang carik nahas la an(padahal aku xda awek pun).

No comments: